Piackutatás

iDevice ikon Piackutatás célja:
A piackutatás célja, hogy a mindenkori konkrét termékre vagy szolgáltatásra vonatkozóan választ adjon:

• az általános piaci helyzetre (főbb jellemzőire, piaci részesedésre, konkurensekre, fogyasztókra)
• keresleti helyzetre ( szükséglet, igény, fogyasztói magatartás, keresletre ható tényezők)
• beszerzési lehetőségekre (forrás megtalálása, nyereséges és eredményes árukészlet kialakítása)
• kínálati helyzetre ( termék, ár csomagolás, eladási feltételek)

Területei :

1. A piaci helyzet általános vizsgálata
2. Termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos vizsgálatok
3. Keresletkutatás:
4. Vevőkör analízis
5. Kínálatkutatás
6. Beszerzés kutatás
7. Új cég, termék, szolgáltatás bevezetését megelőző vizsgálatok
8. Kommunikáció és reklám kutatás

Piackutatás nélkül marketing döntéseket hozni = ugrás a mélyvízbe, nem várt meglepetésekkel.