Célpiaci marketing

iDevice ikon Ismerkedj a célpiaci marketinggel!
A kedvező piaci részek kiválasztása és jó kiszolgálása érdekében sok vállalat alkalmazza a célpiaci marketinget.

Ennek a részcélkitűzésnek a célja, hogy megismerkedj a célpiaci marketing alapjaival!


A széles piacra termelő vállalat előbb-utóbb azzal találja szembe magát, hogy nem tudja egyformán jól kiszolgálni minden vevőjét. A vásárlók ugyanis túl sokan vannak, és beszerzési igényeik is túlságosan eltérőek. A vállalat jobban jár, ha kiválasztja a leghatékonyabban kiszolgálható piaci szegmentumokat, mintha az egész piacon versenyezne.

A célpiaci marketing három fő lépése:

 

  1. Piacszegmentálás: olyan eljárás, amellyel egy adott termék vagy szolgáltatás heterogén piacát jól definiálható ismérvek alapján homogén piaci részekre osztjuk. Eredménye valamilyen tulajdonság alapján képzett homogén csoport.
  2. Célpiacok kiválasztása: Azon szegmensek kiválasztása, ahová be akarunk lépni.
  3. Termékpozicionálás: A termék előnyös kulcsjellemzőinek megteremtése, és közlése a piaccal.