Fogalmak

Piac: nem más mint a kereslet és a kínálat találkozási helye, ahol az áruk adás-vételét lebonyolítják.

Tágabb értelemben hozzátartozik a piaci mechanizmus, a szabályozó rendszer, az értékesítés tárgyi és személyi feltételei és az azt szabályozó jogrendszer is.


Piacszegmentálás: olyan eljárás, amellyel egy adott termék vagy szolgáltatás heterogén piacát jól definiálható ismérvek alapján homogén piaci részekre osztjuk. Eredménye valamilyen tulajdonság alapján képzett homogén csoport.
Piackutatás: A piac megismerésére irányuló tevékenységek rendszere. Olyan objektív formális eljárás, ami a marketing döntéshozatalt a gyakorlatban is alkalmazható információkkal látja el az adatok szisztematikus gyűjtése, elemzése és közlése révén.

Célja, hogy a mindenkori konkrét termékre vagy szolgáltatásra vonatkozóan választ adjon:

• az általános piaci helyzetre (főbb jellemzőire, piaci részesedésre, konkurensekre, fogyasztókra)
• keresleti helyzetre ( szükséglet, igény, fogyasztói magatartás, keresletre ható tényezők)
• beszerzési lehetőség (forrás megtalálása, nyereséges és eredményes árukészlet kialakítása)
• kínálati helyzet ( termék, ár csomagolás, eladási feltételek.


Piaci rések: olyan piacrészek, amelyekben a nyilvánvaló vagy lappangó vásárlási szándék fennálló kínálat híján nem kielégíthető.
Piaci szegmens: A piac egyedi keresleti sajátosságait mutató csoport(ok)

Követelmény:egyrészt, hogy a szegmens tagjai közötti különbség a lehető legkisebb legyen (homogenitás); másrészt, hogy az egyes szegmensek közötti különbség a lehető legnagyobb, legmarkánsabb legyen (heterogenitás)


Homogén: Egynemű
Heterogén: Sokrétű, több elemből álló.
Verseny: két vagy több szereplő egymással szembeni előnyszerzésre irányuló, adott szabályok közt zajló tevékenysége.