Összefoglalás

iDevice ikon A marketing és a piac összefoglalása!

Eddig megtanulhattad, hogy mi is az a marketing, hogyan fejlődött napjainkig, láthattad hogy a marketing tanulmányozása nem nélkülözheti a piaci ismereteket, a piac vizsgálatát.

A piackutatás fontos eszköze annak, hogy megismerjük a piacon uralkodó viszonyokat, de a piackutatással olyan információkhoz is jutnánk, melyek számunkra szinte használhatatlanok, ezért célszerűnek látszik szűrni az információk mennyiségét. Ennek értelmében már az információgyűjtés előtt célszerű lenne szelektálni a piacot.

A piacszegmentálással elérjük, hogy csak az általunk megcélzott piacok információit gyűjtsük be, és ezt követhetik a piacra ható befolyásoló eszközeink felsorakoztatása!

A most következő részekben térjünk vissza a Marketing MIX elemeire, és vizsgáljuk meg jelentőségüket egyessével!

Marketing-mix fogalma: A marketing eszközök optimális eredményt adó kombinatív alkalmazása.
A marketing eszközök csoportosítása, amely a marketing-mix alapelemeit tartalmazza:

4 "P"

1. Product - termék, termékpolitika
2. Price - ár, árpolitika
3. Place - hely, az értékesítés helye (értékesítési
4. Promotion - promóció, kommunikációs politika

Az 1.3 fejezetben is tanultál a marketig MIX-ről! Most tekintsük át ennek mixnek az első elemét a termékpolitikát: