A piaci verseny

A piacon több szereplő van jelen egy helyen, egy időben, ami versenyhelyzetet eredményez.
Egyszerű lenne a versenytársakra, mint ellenségekre tekinteni, de a verseny segíthet abban, hogy sikeresebb legyen a vállalkozásunk. A verseny nem csupán szükséges rossz, hanem alkalom arra, hogy másokat figyelemmel kisérhessünk, tanulhassunk hibájukból.
Úgy kell tekintenünk a versenyre, mint a ösztönző mechanizmusra, ha mások gyengeségei nekünk nem lenne az, akkor a versenyelemzés a lehetőségek tárházát nyújthatja.
A verseny szorosan kapcsolódik a piac fogalmához, a kettő egymás nélkül lényegében elképzelhetettlen, ezért ebben a részcélkitűzésben ismerkedj meg a piaci versenny alapjaival!

A piacon a verseny zajlik az eladók között. Arra törekszenek, hogy minél nagyobb nyereséget érjenek el.
A verseny a gazdasági értelemben az ármegállapításnál a vevőknek és az eladóknak az a törekvése, hogy a legelőnyösebb ár mellett köthessék meg ügyleteiket. Az eladók az árak felhajtására törekszenek ugyan, de azért hogy vevőre találjanak, időről időre a legalacsonyabb eladási árhoz alkalmazkodnak. a vevők ellenben csökkenteni szeretnék az árakat, de hogy vásárolhassanak kénytelenek az eladók ármegállapításához alkalmazkodni.
A vállalkozó amidőn a nagyközönséget a maga számára meghódítja, azt versenytársaitól vonja el.
A szabad verseny a gazdasági élet legfontosabb ármeghatározó működése, melyet ritkán szabályoznak törvényes rendelkezések.
A verseny megmutatkozik a fogyasztók között is, akik versengenek a jobb beszerzési forrásokért, és az alacsonyabb árral rendelkező termékekért.
A lakosság és a nemzetgazdaság számára a gazdasági verseny kedvező mivel így egyre többet jobb minőségben kedvezőbb áron állítanak elő a vállalkozások, és ez folyamatos megújulásra késztetik őket.