Piacszegmentálás

Az előző részekből kitűnt, hogy a piac nem egységes egész, ezért meghatározott célból részekre kell bontani, szegmentálni szükséges.
Tekintsd át a piacszegmentálás ismereteit!
A fogyasztói piac szegmentációjának alapjai:
A fogysztók piaca az ismérvek széles skálája alapján bontható piaci részekre. mint pl: kor, nem, családnagyság, jövedelem, foglalkozás stb.
A piacszegmensek kiválasztásához alapvetően a következőket kell vizsgálni és mérlegelni:
- Milyen az egyes szegmentumok mérete, és várható jövőbeli növekedése?
- Milyen az egyes szegmentumok jövedelemzősége?
- Melyek a vállalati célok és források?
Ez a riportfilm jól demonstrálja, amint a vállalkozások kijelölhetik a célpiacaikat:
Piacszegmentálás előnyei:
- A piaci igényekhez valóban igazodó termékeket, szolgáltatásokat állíthatunk elő, illetve értékesíthetünk.
- A marketing mix elemeit a legmegfelelőbben választhatjuk ki.
- A pénzünket és erőfeszítéseinket a számunkra legmegfelelőbb piacokra koncentrálhatjuk.
- A piaci réseket fedezhetünk fel.
Piaci rések: olyan piacrészek, amelyekben a nyilvánvaló vagy lappangó vásárlási szándék fennálló kínálat híján nem kielégíthető. A cél lehet ilyen piaci rések felfedezése és a kínálat kielégítése. Egy piacot leginkább a réseibe történő behatolással lehet meghódítani.
Termékpozicionálás során a vállalat különböző poziciók elérésére törekedhet. Mindenképpen olyan poziciót kell kialakítani, amely a vonzó kiválasztott szegmentum fogyasztóinak jelentős részére, és egyben a vállalatnak is versenyelőnyt teremt.