Piacszegmentálás

iDevice ikon A piacszegmentáció lényege!

Az előző részekből kitűnt, hogy a piac nem egységes egész, ezért meghatározott célból részekre kell bontani, szegmentálni szükséges.

Tekintsd át a piacszegmentálás ismereteit!


 

 

A fogyasztói piac szegmentációjának alapjai:

 

A fogysztók piaca az ismérvek széles skálája alapján bontható piaci részekre. mint pl: kor, nem, családnagyság, jövedelem, foglalkozás stb.

A piacszegmensek kiválasztásához alapvetően a következőket kell vizsgálni és mérlegelni:

  • Milyen az egyes szegmentumok mérete, és várható jövőbeli növekedése?
  • Milyen az egyes szegmentumok jövedelemzősége?
  • Melyek a vállalati célok és források?

Ez a riportfilm jól demonstrálja, amint a vállalkozások kijelölhetik a célpiacaikat:

 

Piacszegmentálás előnyei:

  • A piaci igényekhez valóban igazodó termékeket, szolgáltatásokat állíthatunk elő, illetve értékesíthetünk.
  • A marketing mix elemeit a legmegfelelőbben választhatjuk ki.
  • A pénzünket és erőfeszítéseinket a számunkra legmegfelelőbb piacokra koncentrálhatjuk.
  • A piaci réseket fedezhetünk fel.

Piaci rések: olyan piacrészek, amelyekben a nyilvánvaló vagy lappangó vásárlási szándék fennálló kínálat híján nem kielégíthető. A cél lehet ilyen piaci rések felfedezése és a kínálat kielégítése. Egy piacot leginkább a réseibe történő behatolással lehet meghódítani.

Termékpozicionálás során a vállalat különböző poziciók elérésére törekedhet. Mindenképpen olyan poziciót kell kialakítani, amely a vonzó kiválasztott szegmentum fogyasztóinak jelentős részére, és egyben a vállalatnak is versenyelőnyt teremt.