A piac fogalma szereplői

A Piac nem más mint a kereslet és a kínálat találkozási helye, ahol az áruk adás-vételét lebonyolítják.
A piac szereplői:
Az eladók és a vevők. Közöttük üzleti kapcsolatok alakulnak ki. Ők alkotják a piac két legfontosabb elemét, a keresletet, illetve a kínálatot.
A piac elemei:
- Kereslet
- Kínálat
- Ár
- Áru
A kereslet a fogyasztók vásárlási szándéka és képessége a termékek irányába.
A kínálat a termékek és szolgáltatások mennyisége, amit a piacra visznek eladás céljából.
Tehát a piac két alapvető tényezője a kereslet és a kínálat viszonyukat az ár szabályozza.
Az ár az áru értékének pénzben kifejezett ellenértéke. Az árnak árszabályozó szerepe van megfelelő kialakításával fenntartható a piaci egyensúly. Ha nincs egyensúly, ilyenkor beszélünk túlkeresletről vagy túlkínálatról.
Túlkereslet: amikor egy adott termékből nagyobb a kereslet, mint a kínálat.
Túlkínálat: amikor nagyobb a kínálat, mint a kereslet.
Piaci egyensúlyról pedig akkor beszélünk, amikor a kereslet és a kínálat egyensúlyban van.