Mi kell a Marketing MIX-be?


A Marketingmix: a marketingszemlélet érvényesítését szolgáló elvek és tevékenységek rendszere.

Mi mindent kell tenni a marketing-mix elkészítéséhez:

1. Termék, Termékünket, szolgáltatásunkat a lehetséges vásárló szemével is meg kell vizsgálnunk:
- Elég hasznos, egyszerű és jól kezelhető?
- Vonzó-e a formája, a kivitelezése, a színe, az anyaga?
- Vannak-e kiegészítő szolgáltatások?
- A csomagolás minősége milyen legyen?
- Elegendőek-e a különböző változatok (méret, szín, fazon)?

2. Fogyasztói ár, (mint üzletpolitikai eszköz a vásárlók megnyerésére):
- bevezetési ár, nagyon alacsony ár, a versenytárséval megegyező ár, magas ár,
- hitel, részletfizetési lehetőség biztosítása.

3. Helyszínek, értékesítési csatornák:
- közvetlenül a gyártótól kapja meg a vásárló az árut, vagy ügynökök, nagykereskedők, kiskereskedők közvetítésével.

4. Eladásösztönzés, reklám, hirdetés (mint az eladást segítő kommunikációs eszköz az eladó
és a vevő között)