Marketing MIX

Az előzőekben elmondtuk, hogy az eszközöket együttesen használva érünk el kellő hatást. Olyan ez mintha a marketing eszközök önmagukban nem érnének semmit?
Ez így nem volna igaz, viszont az igaz, hogy bizonyos eszközöket együtt használva azok kiegészítik egymás hatékonyságát. Gondoljunk bele: Mit ér egy jó minőségű termék, ha rossz az ára, vagy mit ér egy jó árú termék, ami a fogyasztói igényeknek is megfelel, de nem hallottak róla a fogyasztók. Még rosszabb az amikor a termék jó, az ára is megfelelő, hallottak róla a vevők, de nincs kellő értékesítési csatorna ami eljuttaná a terméket a gyártótól a fogyasztóig. Ugye minden feltétel együttesére szükség van!
A szakemberek erre azt mondják minimum négy elemnek az együttese meg kell, hogy legyen. Ezek a következők:
- Product (A termék, a maga minőségével, hasznosságával, és megjelenésével) (ld.: 1.5 fejezet)
- Place (Értékesítés, az a csatorna melyen a termék eljut a fogyasztóhoz) (ld.: 1.6 fejezet)
- Price (Az ár, vagy árpolitika) (ld.: 1.6 alfejezet)
- Promotion (vagy ajánlás, az a marketing kommunikáció amely felhívja ránk a figyelmet) (ld.: 1.7 fejezet)
Figyeljük meg! Ez mind P betűvel kezdődik. Innen hiresült el a 4P-nek, vagy marketing mixnek.
Tananyagunk további részeiben ezekkel az eszközökkel foglalkozunk!
