Amit a Marketingről tudni kell

iDevice ikon Ismerkedj meg a marketing fogalmával!
Fogalmazzuk meg mi is az a marketing, és ismerkedjünk meg az alapkérdéseivel!

A marketing fogalom a market angol kifejezésből ered, melynek jelentése → piac, piactér, vásár stb.

A marketing a to market, vagy piacra vinni eladni kifejezésből származik

A marketing tágabb értelemben a piaci viszonyok között a vállalatok sikeres működése érdekében alkalmazott módszerek, értékesítési eljárások, magatartásformák és gondolkodásmód összessége. Viselkedési stílus, vezetési szemlélet, sajátos életforma.

Szűkebb értelemben piackutatáson alapuló, piacközpontú termelési és értékesítési koncepció, amelynek célja a piachoz való alkalmazkodás, illetve a piac befolyásolása a vállalat saját érdekeinek megfelelően.

A marketing alapkérdései:

  • A kielégítendő fogyasztói szükséglet meghatározása,
  • A versenyhelyzet és a versenytársak elemzése,
  • Végül el kell érjük, hogy a fogyasztók a versenytársakkal szemben minket válasszon.
A marketing a vállalat működését a fogyasztói igényekre orientálja.

A fogyasztó igény akkor elégíthető ki:

  • ha találkoznak a fogyasztó személyi jellemzői;
  • a termék jellemzői;
  • és a vásárlási szituáció.

 


A marketing nem keverendő össze sem a reklámmal, sem az értékesítéssel. A reklám csak a marketing eredménye, vagy végterméke, az értékesítés pedig az út, hogyan jut el termék a fogyasztóhoz.

 

A marketing a piac vizsgálatát, megértését jelenti, de a piac a mai bővülő társadalmunkban egyre nagyobb kihívást jelent a vállalkozásoknak.

Egy kimutatás szerint az embereket naponta legalább kétszáz vásárlási ajánlat éri, de mégis alig jegyeznek meg belőle valamit. Ebben a versenyhelyzetben hogyan lehetünk akkor sikeresek?

A válasz leegyszerűsíthető:

  • Különböznünk kell másoktól, hogy felfigyeljenek ránk,
  • Valamint meg kell oldanunk a vevő problémáit, hogy elégedettnek érezze magát.

Mind a két cél javarészt a vevői érzékelésekről szól, vagyis az érzékelések harcát jelenti. Sokan a marketing hallatán csalásra gondolnak, pedig csak az érzékek manipulálását veszik észre.

A manipuláció ebben az esetben a piacbefolyásolást jelenti, azt hogy a vevő érzékszerveit manipulálva a vevő fejében a termék értékét magasabbra kell emeljük, mint amekkora árat kérünk érte.

Ez nem csalás ha arra gondolunk, hogy a piacot elárasztják a gyenge minőségű holmik, csak arért mert az áruk alacsony.