A marketing mint szemléletmód

Eddig láttuk, hogy a marketing a vállalati tevékenység fontos eleme, a vállalati stratégia része. A marketing segítségével a vállalat nagyobb forgalmat, ezáltal nagyobb nyereséget szeretne realizálni!
Összefoglalva azt is mondhatjuk, hogy a marketing a piaci magatartásformák összessége.
Akkor ebből arra is következtethetünk, hogy a keresletből indul ki és a fogyasztókat próbálja befolyásolni!
Felteszem a kérdést!: Lehetséges volna ez egy vevőcentrikus látásmód nélkül?
Az alábbiakban vizsgáljuk meg a marketinget erről az oldaláról!
Mivel a marketing a piacból kiinduló és a piacra visszatérő magatartásformák összessége, elmondhatjuk, hogy a keresletből indul ki és a fogyasztókat próbálja befolyásolni, ezért minden területén egyetlen szemléletmódot kell megvalósítania:
Mely nem más, mint a képesség, amely a figyelem középponjába a fogyasztót, a felhasználót - összefoglaló néven a vevőt állítja.
A vevő szabadon dönthet arról, hogy mit és hol vásároljon meg, viszont a vállalat számára nem mindegy, hogy a potenciális vevő tőle, vagy a konkurenciától vásárol.
A vevőcentrikus szemléletmód alapján dolgozó vállalat arra törekszik, hogy kínálatával minél jobban megfeleljen a fogyasztói igényeknek, Marketing eszközök segítségével megpróbálja a vállalati tevékenységet a magasabb nyereség elérése érdekében a fogyasztó szükségletek szerint befolyásolni, valamint a fogyasztók figyelmének felhívásával a vásárlási szándékát növelni.