Fogalmak

Marketing fogaloma: a market angol kifejezésből ered, melynek jelentése → piac, piactér, vásár stb.

A marketing tágabb értelemben a piaci viszonyok között a vállalatok sikeres működése érdekében alkalmazott módszerek, értékesítési eljárások, magatartásformák és gondolkodásmód összessége. Viselkedési stílus, vezetési szemlélet, sajátos életforma.

Szűkebb értelemben piackutatáson alapuló, piacközpontú termelési és értékesítési koncepció, amelynek célja a piachoz való alkalmazkodás, illetve a piac befolyásolása a vállalat saját érdekeinek megfelelően.


Marketing stratégia: Olyan elvek összessége, amelyekkel az üzletág teljesíteni kívánja a marketing elképzeléseit.


Marketing szemléletmód: nem más, mint a képesség, amely a figyelem középponjába a fogyasztót, a felhasználót - összefoglaló néven a vevőt állítja.


Marketing-mix: a marketingszemlélet érvényesítését szolgáló elvek és tevékenységek rendszere.


A Stratégia (görög-latin eredetű szó) - hadjáratok, háborúk vezetésének tudománya, az ellenség elleni küzdelem művészete. A kifejezés a napóleoni háborúk idején terjedt el Európában.

Stratégia (gazdasági életben) - olyan koncepció, amely rögzíti a vállalkozás hosszú távú célkitűzéseit, meghatározza a célok megvalósulásához szükséges erőforrásokat, valamint a lényeges fejlesztési akciókat.