Marketing alapjai
Marketing stratégia kialakításának lépései
Marketingstratégia kialakításának lépései:
- Első lépés a fogyasztói szükségletek vizsgálata.
- Majd meg kell vizsgálni a piaci verseny helyzetet, számottevő versenytársakat, azok céljait, stratégiáját, erős és gyenge pontjait. A konkurens termékek, árait, elosztási csatornákat.
- Ezt követi a potenciális piac meghatározása, azaz azoknak a fogyasztóknak a meghatározása, akik érdeklődést mutatnak egy meghatározott kínálat iránt. (Elérhető piacnak nevezzük azoknak a fogyasztóknak az összességét, akik érdeklődnek valamely termék iránt és megfelelő jövedelemmel rendelkeznek.)
- Majd szükséges a célpiac kijelölése: (célpiacnak nevezzük az elérhető piacnak azt a részét, amelyet a vállalat ki akar szolgálni.)
Módszerei:
- Piackutatás,
- Piacszegmentálás

A fenti módszerekről az 1.4 Piaci ismeretek részcélkitűzésben olvashatsz!