Marketing stratégia kialakításának lépései

Marketingstratégia kialakításának lépései:
  • Első lépés a fogyasztói szükségletek vizsgálata.
  • Majd meg kell vizsgálni a piaci verseny helyzetet, számottevő versenytársakat, azok céljait, stratégiáját, erős és gyenge pontjait. A konkurens termékek, árait, elosztási csatornákat.
  • Ezt követi a potenciális piac meghatározása, azaz azoknak a fogyasztóknak a meghatározása, akik érdeklődést mutatnak egy meghatározott kínálat iránt. (Elérhető piacnak nevezzük azoknak a fogyasztóknak az összességét, akik érdeklődnek valamely termék iránt és megfelelő jövedelemmel rendelkeznek.)
  • Majd szükséges a célpiac kijelölése: (célpiacnak nevezzük az elérhető piacnak azt a részét, amelyet a vállalat ki akar szolgálni.)

Módszerei:

  • Piackutatás,
  • Piacszegmentálás
iDevice ikon Tevékenység
A fenti módszerekről az 1.4 Piaci ismeretek részcélkitűzésben olvashatsz!