Közönségkapcsolatok (PR)

iDevice ikon A részcélkitűzés célja:

A PR tevékenység értelmezése és bemutatása!

 

 


PR tevékenység:

Public relations (vagy másnéven közönségkapcsolat): A marketingkommunikáció speciális területe, amelynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom építése, folyamatos ápolása.

Nem direkt módon szólít fel vásárlásra, hanem a cég megbízhatóságát hirdeti. Minden vállalkozásnak van ún. külső és belső környezete.
Külső: vevők, szállítók, versenytársak
Belső: munkatársak és hozzátartozóik

Ebből kifolyólag megkülönböztethetünk:

  • Külső PR kapcsolatokat, ahol a cég a szélesebb nyilvánosság (vevők, szállítók, versenytársak, pénzintézetek stb.) felé mutatja megbízhatóságát, valamint
  • Belső PR-t, ahol a szűkebb nyilvánosság (munkatársak, és hozzátartozóik, képviselők stb.) képezik a cég belső érdekkapcsolatainak szféráját.