A személyes meggyőzés

iDevice ikon A részcélkitűzés célja:
Hogy képet kapj arról, hogy a személyes meggyőzésnek milyen szerepe van a marketingre!

Személyes meggyőzés lényege, hogy a vállalkozás képviselője igyekszik döntésre bírni a vásárlót.

Különösen fontos olyan termékeknél, ahol szükséges a termék bemutatása, elmagyarázása. A hagyományos értékesítési módnál meghatározó szerepet játszik. Fontos, hogy a képviselő megfelelő szaktudással rendelkezzen.

Személyes eladás és meggyőzés - Personal Selling (PS) : a piacbefolyásolás kommunikatív eleme. A fogyasztó befolyásolása ebben az esetben közvetlenül, személyes kommunikáció útján valósul meg, a kommunikátor és a befogadó között közvetlen kapcsolat alakul ki. Azon folyamat során, ahogyan a termék a termelőtől a fogyasztóig eljut valamilyem módon minden esetben fellép a személyes meggyőzés esete.

A személyes eladás előnyei:
• részletes és pontos információk szerezhetők a fogyasztói igényekről
• tájékozódni lehet a partnerek piaci intézkedéseiről, üzleti reakcióikról
• műszaki-gazdasági feladatok is elláthatók
• speciális piackutatási munkák is elvégezhetők
• azonnali reakciói és válaszreakció is lehetséges

A személyes eladás hátrányai:
• nagyon magas az egységnyi eladásra jutó költség
• a rendszer kiépítése nehézkes