A marketing kommunikáció funkciója

Marketing kommunikáció funkciója: tájékoztassa a fogyasztót termékekink előnyeiről és hátrányairól.

A kommunikációs politika a vállalat és a fogyasztók közötti információáramlás elveit és módszereit a vállalat oldaláról összefoglaló rendszer.

Elemei:
  • A reklám: Reklámnak nevezzük az elképzelések, áruk vagy szolgáltatások bemutatásának és promóciójának minden nem személyes, azonosítható forrásból származó fizetett formáját.
Három alaptípusa van:

Márka-, cég- és termékcsalád-reklám.

A reklámot megkülönbözteti a személyes eladástól a nem személyes jelleg, a PR-től a fizetett jelleg.

Reklámhordozók: újságok, magazinok, plakátok, levélreklámok, rádió, televízió stb.

  • A személyes eladás: A reménybeli vevővel (vevőkkel) való személyes találkozás során történő értékesítési ajánlattétel, kedvező esetben üzletkötés. A kommunikációs folyamatok között ez a legdrágább, de a legjobban alkalmazható a személyes igények kielégítésére.
  • Az eladásösztönzés:Olyan módszerek alkalmazása az értékesítésben, amely a vevőt további vásárlásra ösztönzi. Ma ez terjed a leggyorsabban.
  • A közönségkapcsolatok (PR) a vállaltról alkotott kedvező kép kialakítását célzó magatartás, illetve az ezt céltudatosan szolgáló eszközök alkalmazása. Fő eszközei: vezetők és alkalmazottak szereplése médiákban, rendezvények (szemináriumok, kiállítások, versenyek stb.), karitatív cselekmények, írásos anyagok, prospektusok a cégről és termékeiről stb. Szerepe ma még szerényebb, de növekedőben van.