Fogalmak

 

A reklám: Reklámnak nevezzük az elképzelések, áruk vagy szolgáltatások bemutatásának és promóciójának minden nem személyes, azonosítható forrásból származó fizetett formáját.
Személyes eladás és meggyőzés - Personal Selling (PS) : a piacbefolyásolás kommunikatív eleme. A fogyasztó befolyásolása ebben az esetben közvetlenül, személyes kommunikáció útján valósul meg, a kommunikátor és a befogadó között közvetlen kapcsolat alakul ki.
Public relations: (vagy másnéven közönségkapcsolat): A marketingkommunikáció speciális területe, amelynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom építése, folyamatos ápolása. A vállaltról alkotott kedvező kép kialakítását célzó magatartás, illetve az ezt céltudatosan szolgáló eszközök alkalmazása.
A vásárlásösztönzés különböző, többnyire rövid ideig ható ösztönző eszközök együttese, amelynek célja, hogy a fogyasztók vagy a viszonteladók gyorsabban és nagyobb mértékben vásárolják a vállalat termékeit.
A kommunikációs politika a vállalat és a fogyasztók közötti információáramlás elveit és módszereit a vállalat oldaláról összefoglaló rendszer.