A reklám

iDevice ikon A részcélkitűzés célja:

Hogy megismerd a reklámot, mint a marketing egyik fontos eszközét!

 


 


A reklám egy új terméket, vagy árut akar meggyőzően megismertetni, az érdeklődést a figyelmet tartósan felhívni, a vásárlók tervszerű befolyásolásával a forgalmat fokozni.

A reklám új vágyakat, szükségleteket teremt, ezáltal irányítja és fokozza a fogyasztást. A reklám tehát nem más, mint az eladótól a vevő fele irányuló információ kibocsátás annak érdekében, hogy a vásárló a szóban forgó árut részesítse előnybe.

A reklám célja a figyelemfelkeltés, tájékoztatás, emlékeztetés, stb.
Módját és eszközeit meghatározzák:
- a termék jellege
- a célcsoport jellemzői
- a pénzügyi lehetőségek.
A reklám vonatkozhat termékre vagy vállalkozásra, beszélhetünk termelői vagy kereskedelmi reklámról.
Terület alapján helyi, országos, nemzetközi reklámról.

Reklám alapvető jellemzői:
• személytelenség (mindenkihez szól)
• tömegszerűség (nagy tömegeket ér el egyszerre)
• azonosíthatóság ( az üzenet kibocsátóját jól meg tudjuk különböztetni)
• egyirányúság (a befogadók közvetlenül nem jeleznek vissza)

A reklám funkciói:

• tájékoztatás (vevőnek meg kell ismernie a terméket, vagy annak valamilyen kibővített jellemzőjét)
• befolyásolás (fogyasztóban pozitív képet kell kialakítani a termékről)
• emlékeztetés (a reklám a rendszeres megjelenéssel a felejtés ellen küzd)
• megerősítés (a vásárlást követő bizonytalanságok enyhítése)