Árpolitika

iDevice ikon Árpolitika!

A most következő részben a a marketing mix másik elemével az árpolitikával ismerkedhetsz meg!

Ha elolvasod a követező részeket, képes leszel értelmezni az ár fogalmát, szerepét, fel fogod ismerni az ár milyen fontos szerepet játszik a fogyasztói döntésekben, és alkalmazni tudod az árképzési elveket az ár megállapításakkor.


iDevice ikon Előismeret

Idézd fel az 1.3 pontban tanultakat, figyeld meg, hogy a hatékony marketing csak akkor végezhető, ha eszközöket vetünk be a siker érdekében. A marketing mix tulajdonképpen 4 ilyen elemet tart fontosnak, melyből elsőnek tekintsük át az árpolitikát:


Az árpolitika a vállalat által kínált termékek árának meghatározása, és a piaci áreseményekre való reagálásra vonatkozó elvek és módszerek összessége. Az ár a piacon érvényesül, és azt fejezi ki, hogy a fogyasztó mennyit hajlandó elismerni a termék előállításának és forgalomba hozásának ráfordításából.

A lehetséges árpolitikai célok:

  • Értékesítés növelése
  • Szezonalítás elkerülése
  • Piaci részesedés növelése
  • Profit maximalizálása;
  • Árbevétel maximalizálása;
  • A befektetéssel arányos nyereség elérése;
  • A túlélés;
  • A piac lefölözése;
  • A vezető termékminőség fenntartása.
A fenti célok érdekében a vállalat gyakran "cselhez" kell folyamodjon, azaz akciók, marketing fogások összeségével kell ösztönöznie a terméki eladását.