Marketing alapjai
Árpolitika

A most következő részben a a marketing mix másik elemével az árpolitikával ismerkedhetsz meg!
Ha elolvasod a követező részeket, képes leszel értelmezni az ár fogalmát, szerepét, fel fogod ismerni az ár milyen fontos szerepet játszik a fogyasztói döntésekben, és alkalmazni tudod az árképzési elveket az ár megállapításakkor.

Idézd fel az 1.3 pontban tanultakat, figyeld meg, hogy a hatékony marketing csak akkor végezhető, ha eszközöket vetünk be a siker érdekében. A marketing mix tulajdonképpen 4 ilyen elemet tart fontosnak, melyből elsőnek tekintsük át az árpolitikát:
Az árpolitika a vállalat által kínált termékek árának meghatározása, és a piaci áreseményekre való reagálásra vonatkozó elvek és módszerek összessége. Az ár a piacon érvényesül, és azt fejezi ki, hogy a fogyasztó mennyit hajlandó elismerni a termék előállításának és forgalomba hozásának ráfordításából.
A lehetséges árpolitikai célok:
- Értékesítés növelése
- Szezonalítás elkerülése
- Piaci részesedés növelése
- Profit maximalizálása;
- Árbevétel maximalizálása;
- A befektetéssel arányos nyereség elérése;
- A túlélés;
- A piac lefölözése;
- A vezető termékminőség fenntartása.