Marketing alapjai
Értékesítéspolitika lényege
Az értékesítéspolitika:
Azon döntések összessége, amik lehetővé teszik, hogy a termékek a termelőtől a fogyasztóig eljussanak, valamint biztosítják és meghatározzák ennek útjait és módszereit.
Az értékesítésben résztvevők összességét, és az általuk ellátott feladatok összességét disztribúciós rendszernek nevezzük.
A disztribúciós rendszer alrendszerei a következők:
- Értékesítési csatorna: célja a kereslet feltámasztása és a termékek értékesítése.
- Fizikai elosztás csatornái (logisztikai disztribúciós rendszer): alapvető célja és feladata a értékesítésre kerülő áru készletezése és eljuttatása a megfelelő helyre a megfelelő időben. Ennek érdekében fuvarozási, raktározási, árumozgatási, merchandiser feladatokat kell ellátni. E tevékenységek racionális szervezése a költségek csökkentését eredményezi.
Az értékesítési csatorna szereplői lehetnek:
• termelők értékesítési szervezetei
• viszonteladók
• áruközvetítők
• végső fogyasztók
• reklámügynökségek
• bankok
• egyéb hitelintézetek