Értékesítési csatornák

iDevice ikon A részcélkitűzés célja:

Hogy megismerkedj az értékesítés alapjaival!


Értékesítési csatorna: (Place)
Az az út ahogyan a terméket a termelőtől a fogyasztóig eljuttatjuk.

Ismeretes módszerei:

Közvetlen csatorna, ahol a termelőtől a közvetlen a fogyasztóhoz jut a termék, ennek meg vannak a maga előnyei ugyanis az árrésen csak a termelő és a fogyasztó osztozkodik, de meg vannak a hátrányai is, ugyanis ezzel a módszerrel csak kis mennyiség adható el és nehézkes a kellő létszámú fogyasztóhoz eljuttatni a termékünket.

A közvetett csatorna, vagy más néven a többcsatornás elosztás lényege, hogy a termelő és fogyasztók közé kereskedelmi hálózatot iktatunk be, vagyis a kozvetítők térben és időben közvetítenek a termelő és a fogyasztó között.

Mivel a termelés általában nem folyamatosan követi a fogyasztást, ezért a közvetítő a raktározzással ezeket az átmeneti egyenlőtlenségeket kiküszöböli, és a szállítási tevékenységgel térben is közvetít , vagyis nagy mennyiségű fogysztót tud ellátni a termékkel. Hátránya, hogy az árrésből a közvetítők is kiveszik a részüket.

Az értékesítési utak (marketingcsatornák) politikája:
a marketingcsatornák kiválasztása elveinek és módszereinek összessége. Az alapváltozat: termelő - nagykereskedő - kiskereskedő - fogyasztó.


 

Értékesítési csatornára az alábbiak jellemzők:

• az értékesítési út hossza
• az értékesítési út szélessége
• egy vagy párhuzamosan több értékesítési út igénybevétele van-e
• az értékesítési csatorna főbb szereplői

Az értékesítési utak kiválasztása és elemzése során fel kell mérni, hogy a fogyasztó mit, hol, mikor, miért és hogyan vásárol. Ennek alapján kell meghatározni az adott termék eljuttatásának útját hozzá, figyelembe véve az értékesítés költségeit is.
Fontos feladat az együttműködés megteremtése az értékesítési utak szereplői között