Értékesítési csatornák

Hogy megismerkedj az értékesítés alapjaival!

Értékesítési csatorna: (Place)
Az az út ahogyan a terméket a termelőtől a fogyasztóig eljuttatjuk.
Ismeretes módszerei:
Közvetlen csatorna, ahol a termelőtől a közvetlen a fogyasztóhoz jut a termék, ennek meg vannak a maga előnyei ugyanis az árrésen csak a termelő és a fogyasztó osztozkodik, de meg vannak a hátrányai is, ugyanis ezzel a módszerrel csak kis mennyiség adható el és nehézkes a kellő létszámú fogyasztóhoz eljuttatni a termékünket.
A közvetett csatorna, vagy más néven a többcsatornás elosztás lényege, hogy a termelő és fogyasztók közé kereskedelmi hálózatot iktatunk be, vagyis a kozvetítők térben és időben közvetítenek a termelő és a fogyasztó között.
Mivel a termelés általában nem folyamatosan követi a fogyasztást, ezért a közvetítő a raktározzással ezeket az átmeneti egyenlőtlenségeket kiküszöböli, és a szállítási tevékenységgel térben is közvetít , vagyis nagy mennyiségű fogysztót tud ellátni a termékkel. Hátránya, hogy az árrésből a közvetítők is kiveszik a részüket.
Az értékesítési utak (marketingcsatornák) politikája:
a marketingcsatornák kiválasztása elveinek és módszereinek összessége. Az alapváltozat: termelő - nagykereskedő - kiskereskedő - fogyasztó.
• az értékesítési út hossza
• az értékesítési út szélessége
• egy vagy párhuzamosan több értékesítési út igénybevétele van-e
• az értékesítési csatorna főbb szereplői