A termék

iDevice ikon A részcélkitűzés célja:

Ebben a részcélkitűzésben megismerkedsz a termékkel, annak minőségi jellemzőivel, és a marketing jelentőségével!


A Termék: a marketing szemlélet szerint olyan fizikai, esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége, amelyek valamilyen fogyasztói igény kielégítésére képesek. A termékhez kapcsolódnak kézzelfogható tulajdonságok, de kapcsolódnak hozzá kézzel nem fogható tulajdonságok is, mint például a hozzá tartozó szervizlehetőség. A termékek köre lehet :

• áru: kézzelfogható termék (amihez csatlakozik kézzel nem fogható tulajdonság)
• szolgáltatás: nem kézzelfogható termék (amihez csatlakozhat kézzel fogható tulajdonság is)

A Termék mindaz, amit a piacon igények és szükségletek kielégítésére fel lehet kínálni.
Minden termék esetében fontos tényező annak technikai valamint kereskedelmi minősége.

Az áru technikai minősége az áru műszaki paraméterei alapján állapíthatók meg. (pl.: teljesítménye, energia fogysztása stb.) Ez számokkal meghatározható, objektív paraméter, de marketing szempontból kiemelkedőbb jelentősége van a kereskedelmi minőségnek, vagyis az áru azon tulajdonságának, amelyek a vevő számára kölünösen fontosak, és amelyeket a minőséggel azonosít.

A termékpolitika: a fogyasztói igények kielégítésére szolgáló termékek körének és tulajdonságainak meghatározására, valamint a fogyasztónak való bemutatására szolgáló elvek és módszerek összessége.

A termékszerkezet: kialakítása a vállalat egyik legfontosabb stratégiai döntése. Két dimenzióban vizsgálható: horizontálisan a szükséglet-kielégítés jellege szerint jó elkülöníthető termékcsoportok szempontjából; vertikálisan az adott termékcsoporton belüli választékot illetően.