A termék

Ebben a részcélkitűzésben megismerkedsz a termékkel, annak minőségi jellemzőivel, és a marketing jelentőségével!

• áru: kézzelfogható termék (amihez csatlakozik kézzel nem fogható tulajdonság)
• szolgáltatás: nem kézzelfogható termék (amihez csatlakozhat kézzel fogható tulajdonság is)
A Termék mindaz, amit a piacon igények és szükségletek kielégítésére fel lehet kínálni.
Minden termék esetében fontos tényező annak technikai valamint kereskedelmi minősége.
Az áru technikai minősége az áru műszaki paraméterei alapján állapíthatók meg. (pl.: teljesítménye, energia fogysztása stb.) Ez számokkal meghatározható, objektív paraméter, de marketing szempontból kiemelkedőbb jelentősége van a kereskedelmi minőségnek, vagyis az áru azon tulajdonságának, amelyek a vevő számára kölünösen fontosak, és amelyeket a minőséggel azonosít.
A termékpolitika: a fogyasztói igények kielégítésére szolgáló termékek körének és tulajdonságainak meghatározására, valamint a fogyasztónak való bemutatására szolgáló elvek és módszerek összessége.
A termékszerkezet: kialakítása a vállalat egyik legfontosabb stratégiai döntése. Két dimenzióban vizsgálható: horizontálisan a szükséglet-kielégítés jellege szerint jó elkülöníthető termékcsoportok szempontjából; vertikálisan az adott termékcsoporton belüli választékot illetően.